Mari Cari

5.21.2011

Nombor Lapan

Rumah yang saya duduk sekarang nombornya satu enam lapan (168). Nombor ini dikatakan amat bertuah bagi orang cina. Nombor ini juga sama dengan nombor matrik saya masa saya belajar dekat kolej dulu.

Disebabkan bertuah sangat nombor rumah yang saya tengah tinggal sekarang ini, pernah di suatu tengahari yang hening, tiba-tiba pintu rumah saya diketuk. Saya buka tingkap, takut jurujual yang datang, tapi yang kelihatan seorang apek tua. Beliau menaiki sebuah basikal 'chopper' yang kelihatan setua dirinya.

Apek itu berkata," Saya mau bili ini lumah la, ini nombor manyiak ong la". Saya tutup tingkap dan buat tak tau saja. Malas nak layan benda mengarut, lagipun ini bukan rumah saya.

Hari ini pula, saya telah bayar deposit untuk rumah bernombor lapan, harap-harap apek tua tu tak datang lagi nak beli rumah saya sebab ia ala manyiak ONG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan